maanantai 19. marraskuuta 2012

18.

Lähdettiin siis perjantai aamupäivällä kohti Turkua ja Maata Näkyvissä-festareita. Itse lähdin matkaan lähinnä sen takia että ekan vuoden isosille matka oli niin halpa ja että näkis kavereita. Ja myös siksi, että halusin nähdä mm.Juha Tapion.

Ja vaikka en olekaan mikään kovin uskovainen, niin voin sanoa,(vaikka välillä tuntuikin, että tää paikka ei oo ihan mua varten) että oli tosi mahtava reissu! Ja seura oli kyllä mahtava<3 Mukana matkassa oli siis mm. Lotta, Sara, Josefiina, Nelli ja Janika. Mikä parasta, mä näin siellä tuttuja muualtapäin Suomea; vielä ihan vahingossa!
Nelli ja Lotta
Saavuttiin paikalle hyvissä ajoin ennen festareiden alkua. Tapahtuma oli siis Turussa HK-Areenalla (=makkara-areena:D) ja Messukeskuksessa. Väkeä oli varsinkin lauantaina tosi paljon ja jonot oli kyllä sen mukaiset!

Tajusin paikalle tultuani, et olin tyhmä, kun otin vain 50mm ja 18-55mm objektiivit mukaan. Kolmannella (55-200mm) olis saanut paremmin lähikuvia mutta toisaalta siinä on valovoima heikompi kuin tuossa 50mm..noh, eipä sille enää kyllä mitään voi :)
Juha Tapio :)
Yksi mainitsemisen arvoinen (!!) bändi siellä oli saksalainen Good Weather Forecast. Bändin laulaja Jonny kertoi muutaman biisin jälkeen bändin kitaristin, Manun elämästä ja mitä kaikkea Manu oli joutunut kokemaan pienempänä. Voitte vaan kuvitella, kun koko sali kuunteli Jonnyä kostein silmin, ihan hipihiljaa..

Meillä kaikilla oli perjantai-illalla hirmuinen nälkä ja odotettiin innokkaana iltapalalle pääsyä!
Mutta ainakin mulla oli vielä iltapalan jälkeenkin ihan sama nälkä kuin iltapalalle mennessä..ei nimittäin tätä vatsaa täytetä tuolla määrällä ruokaa :D

Messukeskuksessa oli taulu mihin jokainen sai käydä laittamassa yhden nuppineulan siihen kohtaan, mistä paikkakunnalta on tullut. Pohjanmaa oli aika hyvin edustettuna jo tuossa kohtaa päivää :)

Käytiin lauantai-illalla kaupassa kun festarit loppui siltä päivältä. Kaupan kassalla myyjä naurahti, että taidetaan olla tulossa MN-festareilta ja että meillä taitaa olla tulossa oikein kunnon mässyilta, heh :D
Lotan ja mun eväät :D
Siellä messukeskuksessa oli myynnissä mm.hattaraa ja pehmistä. Voitte kuvitella kuinka minä (jolla on ihan tajuttoman huono itsekuri!!) lihoi viikonlopun aikana! huhhuh!

Paluumatkalla pysähdyttiin Porissa ABC:llä ja sinne oli muutama muukin MN-festareilta tullut linkka pysähtynyt. Yllätysyllätys, me oltiin tietenkin viimeisiä. Mikä taas tarkoittaa sitä, että oltiin jonon viimeisiä ja saatiin ruuat viimeisimpinä. Noh, vierähti se ilta siinäkin :D Ja kaikenlisäksi naisten vessassa suurinosa vessoista oli tukossa ja ainutkaan kraana ei toiminut..
Meitsi kiittää ja kuittaa! Vois mennä tänään vähän aikaisemmin nukkumaan, sillä mulla painaa jo hirveet univelat päälle...enhän mä oo saanut moneen viikonloppuun nukkua kunnolla! Toki itteppä oon menoni järjestänyt :D

PS. näin jälkeenpäin kattottuna tajusin, että tästä tais tulla vähän ruokapainotteinen-postaus :D mulla on reissulta paljon kuvia, mutta suurinosa ei oo julkaisukelpoisia tai kuvat on muutenvain niin huonoja. hups!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti